Η ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΒΙΑ ΩΣ ΤΑΚΤΙΚΗ ΠΟΛΕΜΟΥ ΣΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΟΣΜΟ.

Ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.

Αποτέλεσμα εικόνας για γυναικες σκλαβες φωτο


Για να σηματοδοτήσουν την 17η επέτειο του ψηφίσματος 1325 του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών για τις γυναίκες, την ειρήνη και την ασφάλεια, δύο ειδικοί εξετάζουν πόσο κοντά βρισκόμαστε στον αγώνα για την εξάλειψη της σεξουαλικής βίας σε πολεμικές συγκρούσεις και πώς μπορούν να υποστηριχθούν οι επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ για να ενισχύσουν αυτές τις προσπάθειες.
Οι σημερινές ένοπλες συγκρούσεις στοχεύουν όλο και περισσότερο τους πολίτες, εκθέτοντάς τους σε ακραίες βιαιότητες. Οι πολίτες έρχονται αντιμέτωποι με την χρήση βίας σε παρατεταμένες συγκρούσεις σε χώρες όπως το Αφγανιστάν, η Κεντροαφρικανική Δημοκρατία, η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, το Ιράκ, το Μάλι, το Νότιο Σουδάν και η Συρία, όπου χιλιάδες πολίτες υπόκεινται σε μία από τις πιο βάναυσες μορφές εχθροπραξιών :την σεξουαλική βία που σχετίζεται με την πολεμική σύγκρουση (CRSV).
Ο μακροπρόθεσμος καταστροφικός χαρακτήρας του CRSV καθώς και η εξολοθρευτική του επίδραση σε ολόκληρες κοινότητες εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικές απειλές για την παγκόσμια ειρήνη και ασφάλεια. Αυτό έχει οδηγήσει σε αυξημένη προσδοκία ότι οι φορείς, συμπεριλαμβανομένου του στρατιωτικού προσωπικού του ΝΑΤΟ, που συμμετέχει σε συγκρούσεις και μετασυγκρουσιακές ρυθμίσεις και έχει εντολή να προστατεύσει τους πολίτες,θα αναλάβουν σημαντικότερο ρόλο στην αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος.
Η χρήση σεξουαλικής βίας σε συγκρούσεις ανά τον κόσμο.
-----------------------------------------------------------------------
Η σεξουαλική βία έχει χρησιμοποιηθεί ως τακτική πολέμου ανά τον κόσμο για αιώνες. Αυτή τη στιγμή θεωρείται φαινόμενο που εμφανίζεται στις περιοχές της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Ωστόσο, η εκτεταμένη σεξουαλική βία διαπιστώθηκε σε όλη την Ευρώπη κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και αναγνωρίστηκε ως βασική πτυχή των εθνοτικών συγκρούσεων στην πρώην Γιουγκοσλαβία και τη Ρουάντα.
Επίσης, η CRSV δεν έχει μειωθεί στις σημερινές συγκρούσεις, όπως τονίζεται στην παγκόσμια αναφορά. Ενώ πολλές χώρες επηρεάζονται από την απειλή σεξουαλικής βίας, τα αποδεικτικά στοιχεία για τη χρήση και τον αντίκτυπό της έχουν τεκμηριωθεί ευρέως σε 19 χώρες της Αφρικής, της Ασίας, της Ευρώπης και της Νότιας Αμερικής κατά το 2016 ( βλέπε την έκθεση του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ για τις συγκρούσεις με Σεξουαλική Βία, Απρίλιος 2017 ). Εκτός από την επίσημη τεκμηρίωση σε αυτές τις χώρες, πολλές άλλες καταστάσεις επηρεάζονται από την εμφάνιση του CRSV.
Η χρήση της σεξουαλικής βίας σε πολεμική σύγκρουση αναγνωρίζεται σήμερα, κωδικοποιείται και διώκεται ως μία από τις σοβαρότερες παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου. Ο νόμος των ένοπλων συγκρούσεων (που αναφέρεται επίσης ως Διεθνές Ανθρωπιστικό Δίκαιο) και ο Διεθνής Νόμος για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα ορίζουν αυτό το είδος θηριωδίας ως έγκλημα πολέμου, έγκλημα κατά της ανθρωπότητας και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ως στοιχείο γενοκτονίας.
Η σεξουαλική βία που σχετίζεται με την πολεμική σύγκρουση συχνά συνδέεται με τον βιασμό γυναικών και κοριτσιών κατά τη διάρκεια του πολέμου. Ωστόσο, όπως ορίζεται στο Καταστατικό  του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου 
της Ρώμης , το φαινόμενο είναι πολύπλευρο και εκτός από το βιασμό συμπεριλαμβάνει τη σεξουαλική δουλεία, την καταναγκαστική πορνεία, την εξαναγκασμένη εγκυμοσύνη, την αναγκαστική άμβλωση, την αναγκαστική στείρωση, τον εξαναγκασμό γάμου και κάθε άλλη μορφή σεξουαλικής βίας ανάλογης βαρύτητας. Ενώ οι γυναίκες και τα κορίτσια είναι πράγματι συχνά οι πρωταρχικοί στόχοι της CRSV, διεξάγεται στρατηγικά και εναντίον ανδρών και αγοριών με τον συχνό στόχο της να καταστρέφει ολόκληρες κοινότητες με σχίσιμο του κοινωνικού ιστού.



Το CRSV συχνά χρησιμοποιείται σκόπιμα ως τακτική πολέμου ή τρόμου τόσο από τις μη κρατικές ένοπλες ομάδες όσο και από τις κρατικές δυνάμεις ασφαλείας, καθώς οδηγεί σε φυσικά και ψυχολογικά τραύματα που έχουν καταστροφικό αποτέλεσμα το οποίο υπερβαίνει το άμεσο θύμα της σωματικής βίας. Λόγω αυτών των μακροπρόθεσμων και αμείλικτων συνεπειών τόσο για τα θύματα όσο και για τις κοινότητές τους, το CRSV διακυβεύει σημαντικά τις προσπάθειες σταθεροποίησης, καθώς και τη βιώσιμη αντιμετώπιση των συγκρούσεων και την αποτελεσματική ανασυγκρότηση μετά από συγκρούσεις.
Επιπλέον, η αναφορά σε εξτρεμιστικές και τρομοκρατικές ομάδες αποκαλύπτει πώς οι ομάδες αυτές χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τη σεξουαλική βία ως μέρος της επιχειρησιακής συμπεριφοράς τους. Ένα παράδειγμα είναι το Daesh ή το λεγόμενο Ισλαμικό Κράτος που λειτουργούν στο Ιράκ και τη Συρία, χρησιμοποιώντας το CRSV ως μια τακτική της τρομοκρατίας, των βασανιστηρίων και ως μέρος της εθνικής και θρησκευτικής στόχευσης. Η Daesh και άλλες εξτρεμιστικές ομάδες, όπως η Boko Haram, χρησιμοποίησαν επίσης το CRSV ως μέσο προσέλκυσης και διατήρησης των μαχητών, υποσχόμενοι σεξουαλικές σκλάβες στους μαχητές τους. Επιπλέον, η σεξουαλική δουλεία έχει δημιουργήσει μεγάλα έσοδα για αυτές τις ομάδες, οι οποίες χρηματοδοτούνται μέσω της πώλησης γυναικών και κοριτσιών σε ανοικτές αγορές και μέσω της συλλογής πληρωμών λύτρων.
Απειλή για την παγκόσμια ειρήνη και ασφάλεια
Η απειλή που συνιστά η CRSV στην παγκόσμια ειρήνη και ασφάλεια αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά στο ψήφισμα 1325 του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, το οποίο εγκρίθηκε στις 31 Οκτωβρίου 2000.
Μετά την έγκριση της απόφασης UNSCR 1325, το Συμβούλιο Ασφαλείας ενέκρινε οκτώ επιπρόσθετα ψηφίσματα στο πλαίσιο της ατζέντας WPS, τέσσερα από τα οποία επικεντρώνονται ειδικά στο CRSV: ΑΣΑΗΕ 1820, ΑΣΑΗΕ 1888, ΑΣΑΗΕ 1960 και ΑΣΑΗΕ 2106. Σημαντική διευκρίνιση στα ψηφίσματα αυτά είναι ότι οι άνδρες και τα αγόρια είναι επίσης στοχευμένοι. Επιπλέον, άλλα ψηφίσματα συνδέουν το CRSV με άλλα συναφή θέματα, όπως η εμπορία ανθρώπων και ο βίαιος εξτρεμισμός, όπως και για παράδειγμα το UNSCR 2331.


Από την έναρξη της ατζέντας WPS το 2000, η ​​φύση των συγκρούσεων έχει αλλάξει και όλο και περισσότερο εκθέτει τους πολίτες σε ακραία και στοχευμένη βία. Ταυτόχρονα, η ευθύνη των υπευθύνων προστασίας για την πρόληψη και την ανταπόκριση στο CRSV έχει καταστεί σαφής. Αυτή η ευθύνη συμπεριλήφθηκε πιο πρόσφατα στα καθοδηγητικά έγγραφα του ΝΑΤΟ (ιδίως στις στρατιωτικές κατευθυντήριες γραμμές για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σεξουαλικής βίας και της φυλετικής βίας, που εγκρίθηκε τον Ιούνιο του 2015), με την αυξημένη έμφαση στο ρόλο του ΝΑΤΟ στην προστασία των πολιτών από τη σωματική βία που σχετίζεται με συγκρούσεις ή από την απειλή τέτοιας βίας.
Σύμφωνα με την Πολιτική Προστασίας των Πολιτών του ΝΑΤΟ , που εγκρίθηκε τον Ιούλιο του 2016, οι στρατιωτικές επιχειρήσεις πραγματοποιούν μια σειρά δραστηριοτήτων μέχρι και τη χρήση θανατηφόρων δυνάμεων για την πρόληψη και αντιμετώπιση καταστάσεων όπου οι πολίτες υφίστανται σωματική βία. Η πολιτική αναφέρει περαιτέρω ότι η προστασία των αμάχων σχετίζεται και με τα τρία βασικά καθήκοντα του ΝΑΤΟ: διαχείριση κρίσεων, συλλογική άμυνα και συνεταιριστική ασφάλεια. Ως εκ τούτου, μέσω της καθοδήγησης για την προστασία των αμάχων από τη σωματική βία, οι δυνάμεις που αναπτύσσονται στις επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ είναι άμεσα επιφορτισμένες με την καταπολέμηση του CRSV.
Αντιμετώπιση του CRSV στις επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ
------------------------------------------------------------------
Η προστασία των πολιτών από το CRSV είναι ένα οριζόντιο ζήτημα που απαιτεί μια ολοκληρωμένη απάντηση από στρατιωτικούς, αστυνομικούς και μη στρατιωτικούς φορείς, εάν πρέπει να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά. Κάθε συνιστώσα διαδραματίζει κρίσιμο και μοναδικό ρόλο  στην δράση κατά την καταπολέμηση της σεξουαλικής βίας σε πολεμική σύγκρουση, η οποία πρέπει να γίνει πλήρως κατανοητή από όλους. Το στρατιωτικό προσωπικό διαδραματίζει ζωτικό ρόλο σε αυτόν τον τομέα, δεδομένης της εμπειρίας τους στην ενίσχυση της ασφάλειας και του καθήκοντός τους να προστατεύουν. Δεδομένου ότι το δόγμα του ΝΑΤΟ δίνει έμφαση στην προστασία από τη σωματική βία που σχετίζεται με όλα τα βασικά καθήκοντα, αυτό σημαίνει ότι η καταπολέμηση του CRSV πρέπει να λαμβάνεται υπόψη σε όλες τις επιχειρήσεις και ότι είναι ευθύνη της διοίκησης να λαμβάνει υπόψη όλες τις άλλες πιθανές απειλές κατά τη διάρκεια του επιχειρησιακού σχεδιασμού και εκτέλεσης.
Η χρήση στρατιωτικών δράσεων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της σεξουαλικής βίας σε πολεμική σύγκρουση πρέπει να βασίζεται σε σημαντική συμφραζόμενη κατανόηση και διεξοδική ανάλυση των παραγόντων και των απειλών που πραγματοποιούνται κατά το σχεδιασμό και την εκτέλεση των πράξεων. Στο πλαίσιο της τελευταίας αυτής ανάλυσης, πρέπει να αξιολογηθεί η σχέση μεταξύ των απειλών κατά της ασφάλειας και των ευάλωτων πληθυσμών. Για να χαρτογραφήσουν αυτές τις σχέσεις, τα ακόλουθα ερωτήματα θα πρέπει να αποτελούν μέρος της κατάστασης ανάλυσης:
ποιος διαπράττει τη βία;
εναντίον ποιού διαπράττεται η βία;
τι πρόκειται να πράξειο πιθανός δράστης? (ικανότητες);
γιατί η βία έχει διαπραχθεί;
ποιους μηχανισμούς προστασίας χρησιμοποιεί ο άμαχος πληθυσμός;
ποια προϊόντα προστασίας υπάρχουν και πώς πρέπει να χρησιμοποιηθούν;
Προκλήσεις και η πορεία προς τα εμπρός
Η ευθύνη αντιμετώπισης της σεξουαλικής βίας σε πολεμική σύγκρουση συνεπάγεται ότι πρέπει να συμπεριληφθεί στη στρατιωτική εκπαίδευση και εκπαίδευση των κρατών μελών του ΝΑΤΟ κατά την προετοιμασία για επιχειρήσεις. Πρέπει να τονιστούν οι ειδικοί ρόλοι και η ευθύνη του στρατιωτικού προσωπικού όσον αφορά την πρόληψη και την ανταπόκριση στο CRSV. Αυτό σημαίνει ότι οι στρατιωτικοί και οι γυναίκες πρέπει να εκπαιδεύονται συστηματικά σχετικά με το CRSV σε σχέση με τα βασικά στρατιωτικά καθήκοντα, συμπεριλαμβανομένης της έμφασης σε δόγματα, εντολές και κανόνες δέσμευσης. Η χρήση βίας και η ετοιμότητα για τη χρήση βίας είναι μια κρίσιμη πτυχή αυτού.


Αυτό που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι για την προστασία των αμάχων από τη σωματική βία και άλλες απειλές. Οι στρατιωτικές δυνάμεις στις επιχειρήσεις διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο εν μέσω αυτών των μηχανισμών προστασίας, ενισχύοντας τη φυσική ασφάλεια των πληθυσμών στις περιοχές που πλήττονται από ένοπλες συγκρούσεις. Η αλληλεπίδρασή τους με άλλους αρμόδιους φορείς που προστατεύονται από το επιχειρησιακό περιβάλλον είναι κρίσιμη και πρέπει να γίνει κατανοητός ο ουσιαστικός και μοναδικός ρόλος και οι ευθύνες του στρατού σε αυτό το μωσαϊκό των απαντήσεων.
Κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων, πρέπει να οικοδομηθούν και να ενισχυθούν γέφυρες σε όλους τους φορείς που είναι αρμόδιοι για την προστασία, προκειμένου να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν εκτεταμένα το CRSV και τις πολυάριθμες συνέπειές του, καθώς κάθε τμήμα διαδραματίζει έναν ιδιαίτερο και μοναδικό ρόλο όσον αφορά την πρόληψη και την ανταπόκριση. Εάν δεν αντιμετωπιστεί εκτεταμένα, η απαιτούμενη αλυσίδα δράσης στην πρόληψη και αντιμετώπιση της CRSV παραβιάζεται, γεγονός που υποδηλώνει συχνά ότι η επιχείρηση δεν προστατεύει επαρκώς τους αμάχους από τη σωματική βία. Για τις στρατιωτικές δυνάμεις σε ένοπλες συγκρούσεις, αυτό συνεπάγεται ισχυρότερο συντονισμό με εξωτερικούς συναδέλφους όπως διεθνείς οργανισμοί, μη κυβερνητικές οργανώσεις και κοινωνία των πολιτών.
Δεδομένου ότι πολλοί παράγοντες αναθεωρούν την εκπαίδευσή τους σχετικά με την προστασία των πολιτών, μια προτεινόμενη προσέγγιση που εξετάζει το μέλλον είναι η ανάπτυξη κοινής και ολοκληρωμένης κατάρτισης για στρατιωτικούς, αστυνομικούς και μη στρατιωτικούς φορείς, προκειμένου να διασφαλιστεί πλήρης κατανόηση, αποτελεσματικές αντιδράσεις και αποφυγή πιθανών ζημιών σε ήδη δύσκολες καταστάσεις. Η συνεκτίμηση των μέτρων προστασίας κατά την εκπαίδευση και την προετοιμασία των δυνάμεων που θα χρησιμοποιηθούν στις επιχειρήσεις θα διασφαλίσει ότι οι στρατιωτικές δυνάμεις είναι καλύτερα προετοιμασμένες για να σχεδιάσουν και να εκτελέσουν αποτελεσματικά πράξεις καταπολέμησης του CRSV. Τελικά, αυτό μπορεί να βοηθήσει το ΝΑΤΟ να είναι καλύτερα εξοπλισμένο για να επιτύχει το στόχο του για την προώθηση της σταθερότητας στις περιοχές των συγκρούσεων και για την αποτελεσματική συμβολή στην προστασία των πολιτών.
Η Sine Vorland Holen και η Dr. Lotte Vermeij είναι ανώτεροι σύμβουλοι στο Νορβηγικό Ακαδημαϊκό Πανεπιστημιακό Κολλέγιο.
Η Vorland Holen είναι υπεύθυνη για το χαρτοφυλάκιο της Πολιτιστικής Κατανόησης και της Ατζέντας για τις Γυναίκες, την Ειρήνη και την Ασφάλεια στις Διεθνείς Επιχειρήσεις και ηγείται ενός σχεδίου για την αύξηση των στρατιωτικών δυνατοτήτων για την καταπολέμηση της σεξουαλικής βίας που σχετίζεται με τη σύγκρουση.
Η Vermeij είναι επί του παρόντος υπεύθυνη για ένα σχέδιο σχετικά με τη σεξουαλική βία που σχετίζεται με τη σύγκρουση και από το 2015 έως το 2017 αναπτύχθηκε ως Σύμβουλος Προστασίας Γυναικών στην αποστολή σταθεροποίησης των Ηνωμένων Εθνών στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.
πηγή 
https://www.nato.int

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΕΒΡΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ.

Πράκτορας της MI5 Εγώ σκότωσα την Νταιάνα

ΑΙΓΥΠΤΙΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΗΝ 5ΧΡΟΝΗ ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΠΙΑ.